Thursday 10 November 2011

stingy??

***arini lari cket dr topic asal kewujudan blog mrsAsmara nie...ape kata kite bercerita lak tentang satu topic yg tiba2 mbuatkan aku rs penting n rmai org xfhm or slh angp***

.......stingy, dlm kamus oxford bermaksud person who is reluctant to spend money........

huhhh! aku xdelaa macam tuh hokey...cume klu ikut ske je nk bbelanja mmg xde laa simpanan utk ms depan.....so dari situ kna laa pndai bjimat cermat...bkn KEDEKUT ye...(aku tlg btulkan)

>> aku nie bkn laa ssh sgt or senang sgt..sedang2 je..tp aku mmg paling cermat ble bbelanja...bkn mcm dl..aku mmg gler shoppng..ble kuar je ngn kwn2 pasti aku yg paling byk berhabis! hurmmm.....mcm2 aku nk or cube....ye laa ms tu aku masih di zaman 'budak' lg...so aku juz ingt enjoy...sbb aku nk pastikan hidup remaja aku mmg seronok..penuh warna warni...pengalaman tu penting...<<

      tp skrg nie aku da mula bjimat cket..almaklumlaa usia da berada di zaman 'matang'..bnyk aku perlu fikir dan kecapi sekarang...dan hopefullly ape yg aku hajatkan tercapai....

      Aku xfhm laa, np ble kite bjimat je org kata kite kedekut?? pelik kan...aku xkedekut...ZARA, GUESS, DOROTHY PERKINS, CK, FOREVER21....semua tu aku ade...kang ble aku senaraikan org kata aku blagak..da tuh? ble kite bjimat bkn bmksd kite kedekut...tp kite da mula mmikirkan ms dpn...xkn korg nk hidup ssh akn dtg?? mmg rezeki ditgn Tuhan tp bkn bmksd kite blh enjoykan semua duit yg ade tu tnpa fikir keperluan akn dtg...jujur aku mmg bjimat cermat sbb byk yg aku nk...yg lebih penting utk kepuasan aku sndiri...aku nk bli kete, uma, kawin n mcm2 lg...xkn laa aku nk tumpg kete husband aku je...xkn aku nk hidup dlm uma husbnd aku je...slh ke aku nk bli uma sndiri, kete sndiri...semua tu mmg ptt seseorg tu ade...tu laa dinamakan kepuasan untuk diri kita...klu stakat bli kasut, bag n baju je smpi ble pun kite xkn maju sbb semua tu xde nilai utk akn dtg..bkn kite blh jual balik semua tu pun kannn....

     Aku menabung xdelaa smpai aku xmkn ape yg aku tringin or aku xbli ape yg aku ske...kena jgk laa tgk keadaan...sbb nya aku nie byk impian...selain dari tu pun aku nk jgk pusing satu europe....trip honeymoon ke AMSTERDAM, ROME, ITALY, VENICE n yg seangkatan dgnnya..semua tu duit...paling tidak korg kena ade RM30,000 taw...kete lg? uma lg? isi uma lg? korang fikir x semua tuh?

     So pd aku berpada2 laa ble kite melakukan sesuatu...agar kelak kite xnyesal n rs kerugiannya...pd aku biar ape org nk ckp, sbb hnya aku je taw np aku wat mcm tuh...n mmg manusia xpnh senang dgn kewujudan manusia lain yg sentiasa diangp pesaing....

               .........FAITH n LOVE, mrsAsmara.........

No comments:

Post a Comment